sâmbătă, 16 februarie 2008

PADUREANU: "AM PLECAT LA RAPID CA SA SALVEZ GLORIA"

Presedintele Gloriei Bistrita, Jean Padureanu, a acordat un amplu interviu cotidianului "Libertatea" in care vorbeste despre viata clubului bistritean inainte de Revolutia din 1989,felul in care a gasit cheia succesului dupa 1990 dar si despre firea violenta a atacantului Ionel Ganea. Prosport.ro va ofera cele mai interesante pasaje din acest interviu:

"Bistrita nu a promovat in Divizia A pana in 1989 nu pentru ca nu a vrut Jean Padureanu, ci pentru ca asa mi s-a sugerat. Pe vremea lui Ceausescu era interesul ca judetele puternic industrializate, ca Hunedoara, Clujul sau Constanta, sa aiba echipe in prima liga. Bistrita nu era considerat un judet la fel de important. Nu au fost presiuni directe, dar am fost destul de destept ca sa-mi dau seama cum sta treaba. Si nu aveam cum sa ma pun cu prim-secretarii de partid, care aveau in sarcina si promovarea fotbalului"

"In capitalism au fost rezultate mari, dar numai eu stiu cat de greu mi-a fost. In toti acesti ani, am avut mereu grija banilor. Am imprumutat peste un milion de dolari in numele meu ca sa ajut clubul. Eu eram garantia. I-am luat de la prieteni, toti oameni din fotbal, care se asteptau sa le intorc serviciul in campionat. Am evitat acest lucru, am preferat sa ma achit de datorii returnand banii"

"Nu a fost tradare, plecarea la Rapid era singura solutie ca sa o salvez pe Gloria. Am plecat la Rapid pentru ca Bistrita avea datorii de un miliard si o suta de milioane de lei, la jucatori, la stat, adica de doua ori bugetul anual al clubului. Nu stiam cum sa ies din aceasta situatie. I-am spus lui George Copos ca vin cu conditia sa rezolvam problema asta. Imediat a virat in contul Gloriei suma de care clubul avea nevoie"

"Mi l-a recomandat antrenorul Sorin Cartu, in 1998. Mi-a zis ca-i bun, dar ca nu mai poate Craiova sa-l tina pentru ca se enerveaza repede si sare la bataie in vestiar. Cand Ganea a ajuns la Bistrita, le-am zis celorlalti jucatori sa nu-i raspunda, chiar daca Ionel se da la ei. Ganea se infuria din orice, chiar si atunci cand era cineva care nu-i dadea o pasa la antrenament. La noi nu l-a batut decat pe Dorel Purdea, fostul capitan al Brasovului, caruia i-a dat un pumn care l-a culcat la pamant. Dar am facut o afacere buna cu el. Ne-a costat 120.000 $, iar la Rapid l-am imprumutat pentru 250.000 $, dar cu dreptul de a-l putea rascumpara oricand pe aceeasi suma. Aici l-am lucrat pe Copos, care era incepator, dar am facut-o legal. Am primit oferta de la Stuttgart si l-am vandut imediat cu 600.000 $. De atunci am ramas in relatii excelente. Ma suna mereu sa ma intrebe de sanatate si sa-mi ureze cele bune"